Monday 4 February 2013

Tart sa prazilukom / Leek Tart

Svako ko me iole zna zna da sam luda za svim vrstama luka.Volim i crni i beli i mladi,a možda najviše praziluk. Dok smo dragi i ja još studirali, praktično smo živeli na prženom praziluku sa jajima. Tako da kad sam videla da nam je Milica sa bloga 'Na tanjiru' dala kao zadatak ovomesečne igre 'Ajme koliko nas je, praziluk, samo sam uzviknula 'Jeeee!!!'. Ovog meseca očekujte puno mojih recepata sa ovom magičnom biljkicom (naravno,pod uslovom da imam vremena). Za početak idemo sa jednim tartom. Inače jako volim sve vrste tartova,nekako su mi praktični i lepi na oko,a da ne pričam o tome da kombinacija ima bezbroj. Uživajte...

 Tart sa prazilukom
Please scroll down for English

Potrebno za testo:
  • 200gr brašna
  • 1 jaje
  • 120gr hladnog maslaca
  • 0,5 kašičice soli
  • 2 kašike hladne vode
za fil:
  • 500gr praziluka
  • 20gr maslaca
  • 100ml supe
  • 100ml belog vina
  • 2 jaja
  • 100gr slatke pavlake (nezaslađene)
  • 50gr kačkavalja
  • so,biber
Priprema:
Pomešajte brašno i kockice maslaca,pa prstima napravite mrvice. Dodajte ostale sastojke i zamesite testo.Stavite ga u frižider na 30'.
Za fil, praziluk isecite na trake veličine 1cm. Istopite maslac i propržite praziluk 2-3'. Nalijte supu i vino i kuvajte da tečnost ispari.
Pleh prečnika 23-24cm podmažite i obložite razvučenim testom. Na testo rasporedite praziluk. Umutitte jaja,  pavlaku,rendani kačkavalj, so i biber i prelijte po luku.
Pecite tart u zagrejanoj rerni na 220C oko 25'.

Leek Tart

Ingredients for the pastry:
  • 200gr flour
  • 1 egg
  • 120gr cold butter, diced
  • 0,5tsp salt
  • 2 tbsp cold water
for the filling:
  • 500gr leek
  • 20gr butter
  • 100ml soup
  • 100ml white wine
  • 2 eggs
  • 100ml heavy cream
  • 50gr cheese
  • salt,pepper
Directions:
For the pastry, mix the flour and butter and using your fingertips make crumbs.Add all the other ingredients and knead the dough. Chill for 30'.
For the filling, chopped the leek into 1cm long strips. Melt the butter and saute the lekk for 2-3'.Pour the soup and wine and cook until the liquid evaporates. 
Grease the 23-24cm tart pan and line with rolled pastry. Arrange the leek on the pastry. Mix the eggs, cream, grated cheese,salt and pepper and pour over the leek.
Bake in the preheated oven to 220C for 25'. 


7 comments:

  1. I mene je obradovao zadatak! Nadam se da cu stici ucestvovati sa bar dva recepta. :)
    Odlican tart!!!

    ReplyDelete
  2. Irena, baš mi je drago što ti se dopao moj izbor :) A tart je... mmm.. Dijelimo strast prema praziluku, tako da ti je jasno kako bih rado svratila na parčence :)

    ReplyDelete
  3. volim poriluk, i ovo je izvrstan način za upotrijebiti ga. krasno izgleda tart

    ReplyDelete
  4. Odličan, i ja bi ga na sve načine pripremala

    ReplyDelete
  5. Fino, poriluk u najboljem izdanju :)

    ReplyDelete
  6. I ja volim praziluk a tart ti je super!

    ReplyDelete